Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


lørdag 4. mai 2013

Den våren som aldri kom...

Først var det sol, is og kulde....vannvittig kulde. Isen låg på alle vann og i teorien kunne man skeise langt ut i mars mnd....men så snudde det. Og med varmegradene så kom regnet, og vinden....og mere regn og myyyyye vind.
Ikke ble det noe særlig mye varmare enn rett over nullen heller.
Men nå er vi altså godt inn i den siste vår mnd. Den mnd som vi ofte her på vestlandet forbinder med varme, sol og skogbrannfare. Ikke store fare for det i år tror jeg.



Fortsatt er det votter og ull i bruk i barnehagen....men det er vår. Om det ser slik ut eller ikke, så er det altså snart slutt på våren og en gryende sommer står for døren.
Derfor bestemte jeg meg for at på tross av regn og vind så skulle våren tvinges frem her i dag. Så da ble det en bytur, blomster ble kjøpt inn og med regn fra grå himmel og kulingen ruskende i håret plantet jeg i kasser og urner...pyntet opp på trappa og rundt litt ellers. Så skinner det i alle fall litt fine farger mot oss hver gang vi må utenfor døra.



1 kommentar:

  1. No kjem han, våren altså ;) Deilig sol i ettermiddag i allefall :) Fått på plass eit "pallebord" som eg skal ha blomstrar på og, så no kan eg bere handla i veg på nye blomar ;)
    Ha ein fine tirsdags kveld :)
    Gina

    SvarSlett

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails