Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


mandag 21. januar 2013

Mye nytt

Da sitter jeg her og blogger fra min splitter nye data. En Acer V3 var det som stakk av med seieren etter mye mysing. Var en Hp som også var aktuell men da måtte jeg over til nabokommunen for å handle...og det hadde vi ikke tid til å vente på...he he sånn er det når pengene brenner i lomma.

Så langt er jeg veldig fornøyd. Er mange positive sider med denne maskinen.

Det første jeg la merke til var at tastene i tastaturet var innebygde...veeeldig smart siden min gamle pc mangler både enter og shift tast etter ivrige barnefingrer. Etter som jeg har skjønt (ikke så god på det som er inni maskinen) så er det en ganske ok prosessor, slik at både bilderedigering, blogging, spilling og slikt skal gå raskt og uten hakking. Så langt ser det absolutt ut som dette står til forventnigene. SÅ er det Windows 8 på den...må jo være framtidsretta "vettu", veldig gøy det også siden det er et ganske likt app system som på nettbrett. Er mange av de samme appene her som ungene har lastet ned på nettbrettet. Fant i tillegg en app fra goboken som leser bøker for snuppa...det er koselig.

Men det er ikke bare maskinen som er nytt her i huset. Vi har nemlig rotet mye frem og tilbake med hve som skal ha hva soverom. Egentlig er jeg ganske fornøyd med slik det er fordelt nå...men det var ikke vår kjære sønn som synes det er veldig skummelt å være den eneste som har soverom i hovedetasjen. Jeg har ligget mange kvelder/netter og fundert på hvordan vi skulle løse dette på best måte. Om vi måtte ut av soverommet som snart er ferdig oppusset...og om det var plass til senga vår nede. Hvem skulle da ha vårt rom som er det største i huset. Hvordan ville det fungere om vi skulle
sove i en annen etasje enn 3 åringen.
Men så kom jeg på at når vi pusser opp alle andre sine soverom så kan vi vell pusse opp hans også. Så nå har vi hatt oss en tur på IKEA for å handle inn litt. Blant annet kjøpte vi Hemnes bokhylle til ungene...Nydelig hylle som gir plass til utrolig mye leker.

Den er dyp så vi har faktisk lekekasser nederst. Veldig fornøyd med den.

Så kjøpte jeg en hylle til å ha på badet. Vi har ikke så mye skapplass på soverommet, så da tenkte jeg vi kunne ha litt på badet som er ganske stort.
Nå gjenstår det bare teiping, maling og litt skifte av golv...med andre ord en del arbeid.

Storejenta har valgt en ganske skarp Lilla på en vegg og grå på de tre andre og gutten vår har valgt en mild grønnfarge, han har offwhite på de tre andre. Satser på at det blir fint. Så skal jeg henge opp noen koselige bilder.

Gutten vår fikk seg ny seng i går, så han er allerede mer fornøyd med rommet sitt. Den kjøpte vi brukt via facebook og er en Stompa seng.

(Bilde lånt fra nettet)
Glimrende med seng og skrivepult i et. Så er han veldig fornøyd med å komme litt opp i høyden. Planen er at jeg skal lage til en liten sofakrok under, og lage noen gardiner slik at han får et telt/hytte under senga.

Som dere skjønner er det travle dager her på haugen. men mor er fornøyd med endelig å ha løst romfordelingsproblemet, og har stort tro på at det skal bli bra til slutt. Når det nærer seg ferdig blir det nok et bilderas her inne så jeg får vist frem hvor fint det har blitt.....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails