Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


lørdag 16. juni 2012

Helgekos

Nå var det godt med helg. Har vært innom jobben hver dag denne uka, og det er mye for en som jobber 60% til vanlig. Så det var skikkelig godfølelse å ta helg denne gangen. De to siste helgene har vært fulle av tettpakket program og mye reising, så det er deilig med en hel helg som er dedikert til hus og hjem. I dag var planen å dusse litt hjemme..vaske litt vindusposter, ordne litt med blomster og slikt. Passe skjønneste søskenbarnet til mine tre skulle vi også, noe minste jenta setter stor pris på. Det er bare 13 dager mellom dem, og de er gode venner. Så mens ungene satt på gulvet og koste seg med duplo, fikk mor jammen meg helt frihet til å vaske både kjøkken og stue. Klær har blitt lagt sammen og komt i skapet også. Er så deilig å ha slike dager en føler en får gjort noe fornuftig.

Etter lek og vasking inne, kledde vi oss i regntøy og tok en tur ut. Er faktisk utrolig lenge siden ungene har hatt regntøy på seg, så i dag var det plutselig morro. Mens de to små lekte i sandkassen, fikk mor luket bed, og plantet noen blomster. Så fikk jeg gjort litt ute også. Nå er grøten spist (som er tradisjonsmat på lørdager her på haugen) så nå hviler minstejenta i senga, mens besøket fikk låne vogna. Da har mot tid til å lese blogger. KOS

I går ringt det på døra, og utenfor stod det en bokselger... Han kommer hver sommer og selger bøker her på øya. Han har det som sommerjobb for å tjene penger til utdannelsen sin i et eller annet land i Afrika. Han er både smilende og hyggenlig, og har som oftes veldig bra bøker til salgs. Jeg har kjøpt hos han tidligere, og valgte meg ut en bok i år også.





Det finnes mange varianter av disse Småtrollbøkene. De har små historier som passer for barn i alderen 4-8 år...sies det. Min datter på 9,5 liker fortsatt når vi leser i disse bøkene. De handler om barn i ulike alder, som opplever ekte ting, og det gjør at den fenger både barn og voksne tror jeg. En historie er passe lang for en lesestund, og flotte bilder gjør at de minste også klarer å henge med i historien. Nå gleder vi oss til å ta fatt på den nye boka. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails