Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


mandag 28. mai 2012

Late dager og bloggforandring...

  Jeg hadde satt meg fore å lage et kjempe inlegg i går om vår fantastiske nydelige helg....men så slo realiteten meg i hode med at ingenting i livet er gratis.... Jeg har nemlig for mange bilder lagret på picasaen min...Det vil si der hvor alle bloggbildene befinner seg. At bildene ble lastet opp et sted skjønte jeg jo, men at det var begrensinger...nei hadde ikke tenkt på det gitt. Så da måtte jeg jammen bruke tiden min til det kjedeligste jeg vet, nemlig å rydde... Er en tanke mer morro å rydde på dataen enn i stua..men likevell....

   Kan jo med det samme si at jeg ikke er så glad i forandringer, så på samme måte som jeg ikke liker at facebook alltid skal forandre seg så er jeg ikke sikker på om jeg liker det nye grensesnittet de har laget her heller. Måten å laste opp bilder på er tungvindt, synes siden er uoversiktlig og en tanke rotete i forhold til den gamle. Babyverden hadde jo også en slik voldosm revulosjonerende forandringsprosess for seg denne våren...og det førte jammen meg til at en hel haug med faste bv-ere (som vi kaller oss ;-) forlot Babyverden rett og slett. Men det meste går seg vell til etter hvert. Det er jo slik vi er laget, at vi tilpasser oss, og glemmer hvordan ting har vært.

  Nok om det!!!

  Helga har vært fantastisk. Vi har jo hatt skikkelig sommer og helt fri. Jeg hadde bestemt meg at her skulle ingen planer legges mer enn en time frem i tid. Det er deilig med slike tomme dager der man bare skal gjøre ingenting. Men nå ble det nå gjort ett å annet likevell... Nå har pappaen i huset snart vært på sjøen i tre uker, og det merker mor godt. Helt og holden på grunn av at ungene savner han så mye. Det er ikke så enkelt for de små å skjønne hvorfor pappa må jobbe så lenge, og ikke minst hvorfor han i alle dager vil jobbe borte fra dem. Men sånn er det nå en gang og de må lære seg å leve med det. Når det er sagt så er vi jo heldige for selv om pappaen elsker å være sjømann har han nå i mange år jobbet bare et lite stykke fra haugen vår. Han jobber nemlig på verdens største gassferje.


Og den er egentlig ikke så stor (ikke bli fornærmet nå kjære mann) og går mellom Arsvågen og Mortavika. Så vi har altså mulighet til å besøke han..og det hender det at vi gjør. Så på lørdag satte vi oss i bilen for en liten bytur som skulle ende på ferja. En liten tur innom byn for å handle litt sommerklær. Jeg hadde ikke kjøpt noen sommerklær i år, for jeg var så tidlig ute i fjor, og da angret jeg når alt det nye fine kom i butikkene...men etter som sommeren skulle være her denne helga for så å forsvinne måtte vi shoppe litt. Så etter en tur på HM, hadde alle litt nytt i posen, så en is før vi satte nasen mot sør og kjørte til ferja. Der gikk vi att og fram, fra kai til kai noen ganger. Vi fikk oss middag, ungene fikk spille wii i byssa og vi var en tur innom lugaren og så litt tv. Minstejenta elsker å være på den ferja og vil somregel ikke hjem...Denne gangen var det eldste jenta som synes det var forferdelig å reise fra pappan sin. Men det gikk over etterhvert som vi nærmet oss hjem, lørdagsgodis og Grand prix kveld. Vi heiet på Sverige og Malta...så for oss ble det en bra kveld..he he

På søndag ville vi teste sjøen. Vi er heldige her på haugen, for vi har egen badestrand. Den er ikke diger, men akkurat passe til oss og noen naboer. Så vi pakket i baggen og gikk nedover. Utrolig varmt og deilig på land....og ikke fullt så deilig i vann. 16,5 grader fikk vi beskjed om, etter vi hadde bada og var enige om at det ikke var grusomt. Til og med mor la seg på svøm gitt.


   Vi er heldige som bor her på haugen. Vi har det landligt og flott, dyr som vandrer rundt på bakkene klar for en kos, koselige naboer og unger som ringer på døra og vil leke, sjøen og stranda nedenfor hvor vi kan bade og lete etter krabbe....Håper virkelig at vi får en bra sommer i år, så vi kan nyte dette flotte område vi har valgt å bo i.


  Livet på haugen er gøy altså...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails