Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


fredag 11. mai 2012

Fagbrev bestått


Snart får jeg et slikt i posten. Utrolig god følelse å endelig være ferdig, og ha klart å ta fagbrev i Barne og Ungdomsarbeider. Elsker virkelig jobben min i barnehagen, men den er jo ikke fast...så da er det greit med papirer som gjør at jeg stiller litt sterkere om noe skulle bli ledig. Dessuten så åpner det seg jo en del flere muligheter ved å ha utdannelsen i orden.

Burde jo hatt det for lenge siden, men siden jeg alltid skal velge tyngste vei å gjøre ting, så tok det litt ekstra lang tid.

Var faktisk ganske krevende å ta fagbrev. Jeg har tatt endel skole, både høyskolefag og andre ting så det å skrive oppgave er noe jeg er ganske dreven på. I tilegg så har jeg jobbet i mange år på flere forskjellige steder, så jeg har mye erfaring som også gav meg fordeler på oppgaven.
Om jeg hadde klart dette da jeg var 19 er jeg ganske usikker på. 2 år på vidergående, og 2 år i ulike praksis...hadde minst vært like nervøs som jeg har vært disse dagene i alle fall. Eller kanskje jeg hadde teklet det bedre når jeg var ung og ikke hadde vett nok til å være redd...he he


Dag to fikk jeg besøk på jobb av to damer. De fulgte etter meg hele dagen og noterte ned alt jeg sa og gjorde, i det minste føltes det slik. Det ble jo til at jeg tenkte over alt jeg gjorde og sa selv også. Hmmm var det dumt sagt, ver dette riktig pedagogisk, styrer jeg de andre for mye nå, er ungene for bråkete...osv...det surret hele dagen. Men etterhvert gikk det seg til og siden vi elsker å være ute på min avdeling tror jeg de til slutt frøs så mye at de ikke orket mer. De gikk i alle fall hjem 1,5 time før de skulle...he he

I dag reiste jeg til Stord for å få dommen. Men det ventet selvsagt en aldri så liten utspørring på 1 time der da...muntlig eksamen. Men det gikk veldig greit, og de klarte ikke å sette meg fast. Faktisk kunne jeg fortelle dem ett og annet om hvordan vi arbeidet i vår barnehage og i vår kommune. Var endel de ikke hadde fått med seg og tenkt på der...så de lærte noe nytt i dag de også. Tror de satte pris på det. De ble i alle fall veldig nyskjerrige.

Nå er det helg, og den skal nytest. Har jammen fått beskjed om at jeg har fått ett år til som fast vikar i min kjekke barnehage...er rett og slett all grunn til å kose seg skikkelig denne helga.

God helg alle sammen.

2 kommentarer:

  1. SMIIIL:-) Så kjekt:-) Det er jo kjempe bra!! Og godt jobba!:-) Stolt av deg!:-)

    SvarSlett
  2. Gratulera så masse med fagbrev - så bra !
    Koselig blogg du har :)

    Klem Birgit

    SvarSlett

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails