Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


søndag 13. mai 2012

Bæresele til dukka

I dag er det grått og vindfult ute. Etter stormen i gårnatt, og ny storm på vei i natt som kommer så er det mer oktoberfølelse jeg sitter med, enn mai og snart sommer. Men trærne er da grønne tross alt, og blomstene blømer ute, det er da noe å glede seg over. Men etter en times utelek i dag var det nok både for mor og datter så da tuslet vi oss inn for å leke.

For en helg og to siden var vi på besøk hos noen venner, og der hadde minstejenta i huset bæresele til dukka si. Minstejenta vår er veldig glad i sin dukke. Hun leker med den hele dagen, og sover med den på natta, så da hun så denne bæreselen var det ikke tvil om at en slik måtte hun ha. Jeg har en utrolig koselig bok, med oppskrifter til alle mulig ting en dukke trenger...og jammen var det en bæresele inni den også.

Jeg er ikke noe særlig på å sy, men tenkte jeg skulle nå prøve å gjøre dette noelunde skikkelig. Så da begynte jeg med å tegne av mønster fra boka og over på bakepapir. Klippet rundt. La stoffet dobbelt og festet mønsteret med nåler.....flink:-)

Så var det klippe etter mønster da...framme, bak, to ganger siden den skulle være foret med ullfleece. Dukka kan jo ikke fryse. Stoffet er fra et gammelt dynetrekk som snuppa hadde på juniordyna si. Det har vært brukt av alle mine tre barn så det er godt slitt. Passer bra å sy det litt om nå...gjennbruk er jo i tiden.
 Ullfleece er en slags gjennbruk det også siden det er rester fra kjolene til Heart for color.

Så var alle delene klippet og satt sammen med nåler, og jeg var klar for å sy...Liker pfaff-en min altså. Den takler det meste, selv om det blir litt tykt å sy to lag bommuli, og to lag ullfleece...


Ble jo ikke som  i butikken, men snuppa var godt fornøyd hun...Nå sover de middagslur både hun og dukka....dukka i bæreselen selvsagt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails