Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


søndag 1. januar 2012

Genser på frihånd

Da var jeg ferdig med prosjektet som skulle vært ferdig før jul...men pga mye sykdom hos ungene og litt hos meg selv..pluss julestrids så ble den altså heller ferdig i romjula. Nå er den montert og dampet og klar for levering. Så håper jeg mottaker blir glad og slipper å fryse mer denne vinteren.

 Genseren er strikket i Safirgarn, 100% ull. Mønsteret er delvis diktet i eget hode, og hentet litt fra gamle mønsterhefte. Basert på mengde garn i de ulike fargene, så ble resultatet slik. EN grei barnehagegense i str 4 år.

Jeg valgte å strikke bolen rundt helt opp, for så å sy på maskin og klippe opp til arm. Jeg strikker da 5 omganger med vrang helt sist som jeg bruker som en overbrettkant på sømmen når jeg monterer. Blir en fin finsh synes jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails