Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


lørdag 28. mai 2011

Hverdagsliv

Nå er vi mitt mellom....ingen bursdager i sikte, 17. mai er overstått, mannen er på jobb og alle er friske (bank i bordet).... så da er dagene fulle av daglidagse opplevelser som skole, barnehage, jobb og fotballkamper. Mitt i alt det vanlige tar vi oss tid til små øyeblikk som mor prøver å fange i minneboken.

 Dette er en kasse jeg har spikret heeeeelt selv... Litt stolt over bruk av sag og hammer i grunn. Har ikke bunn i den, så slipper det å fylles opp med vann i disse regnværsdager.
 Har lagt knuste takheller i bunn, så plantejord. Har sådd sukkerterter i den så langt, muligens jeg kjøper noen tomat eller jordbærplanter når temperaturen kommer seg litt og prøver meg på en mini kjøkkenhage.
 Har en rad med stakkarslig mais. Ble ikke drømmevåren for mais dette her. Ikke er det særlig godt planlagt heller siden jeg egentlig ikke har noen åker å sette dem i, men kanskje neste år.....
Dette er en gammel pion jeg har arvet etter min farmor. Den har en nydelig farge, og jeg er utrolig glad for at den har røtet seg og vokser livlig i min hage. Gleder meg til den blomstrer.
 Løvetann er alltid like populær...første blomsten som stråler om våren....så er det jo så morro og blåse på den når den frøer seg...
 En tur ut etter barnehage og jobb, sølekake i produksjon....det ente opp med at snuppa spise den på ekte, da var det på tide å ta kveld fant mor ut.
 Fotballkamp på lekeplassen... Førskolegutteen har en bra trener i sin 9 år gamle nabo...som de så fint sier det her for tiden....han eige!!!
Gutten spikker med dåpskniven sin for første gang....Stort øyeblikk. 
 Mors siste prosjekt...genser til snuppa. Er ferdig nå, og allerede i vask. Skal legge ut flere bilder og detaljer på hobbysiden.

Håper alle tar seg tid til å fange øyeblikkene i travle hverdager....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails